Αρρυθμίες - Καρδιολογικό Ιατρείο Στέφανου Δεσποτόπουλου

Αρρυθμίες

kardiologoi-peiraia - Αρρυθμίες

Πολύ συχνά οι ασθενείς εμφανίζουν συμπτώματα τα οποία τα περιγράφουν σαν «φτερούγισμα» ή ταχυπαλμίες ή σαν «κενό» ή άλλες φορές ότι η καρδιά «χάνει» παλμούς.

Η τεκμηρίωση της αρρυθμίας μπορεί να γίνει είτε από απλό ηλεκτροκαρδιογράφημα, εάν ο ασθενής έχει την αρρυθμία τη στιγμή που αυτό διενεργείται, είτε μετά τοποθέτησης holter ρυθμού 24/48ώρου, δεδομένου ότι η αρρυθμία επαναληφθεί.

Κάποιες από αυτές τις αρρυθμίες είναι αθώες, καθώς μπορεί να προέρχονται από υπερκοιλιακές εστίες (από τους κόλπους της καρδιάς) και αντιμετωπίζονται είτε με φαρμακευτική αγωγή είτε με κατάλυση (ablation).

Κάποιες άλλες, που προέρχονται από τις κοιλίες της καρδιάς, είναι συνήθως πιο σοβαρές και οφείλονται σε κάποια πάθηση της καρδιάς όπως μυοκαρδιοπάθεια ή στεφανιαία νόσο. Σε αυτές τις περιπτώσεις επιπλέον της φαρμακευτικής αγωγής μπορεί να είναι απαραίτητη η τοποθέτηση απινιδωτή.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η πιο συχνή αρρυθμία, η κολπική μαρμαρυγή, αν και υπερκοιλιακή που κατ’ επέκταση σπάνια οδηγεί σε αιμοδυναμική αστάθεια, μπορεί να ευθύνεται για πρόκληση εγκεφαλικού επεισοδίου σε ασθενείς με παράγοντες κινδύνου όπως υπέρταση, διαβήτη, στεφανιαία νόσο, καρδιακή ανεπάρκεια ή μεγάλη ηλικία. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητη η λήψη αντιπηκτικής αγωγής, εάν δεν υπάρχει αντένδειξη, για αποφυγή θρομβοεμβολικών επεισοδίων με κυριότερο απ’ όλα το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο και περαιτέρω εξατομικευμένη αντιμετώπιση είτε με φάρμακα, είτε με κατάλυση (ablation) αναλόγως την περίπτωση.