Μυοκαρδίτιδα και περικαρδίτιδα - Καρδιολογικό Ιατρείο Στέφανου Δεσποτόπουλου

Μυοκαρδίτιδα και περικαρδίτιδα

kardiologoi-peiraia - Μυοκαρδίτιδα και περικαρδίτιδα

Ενημερωθείτε σχετικά με το τι είναι μυοκαρδίτιδα και περικαρδίτιδα και ποια είναι τα συμπτώματα που έχει ο ασθενής.

Η μυοκαρδίτιδα είναι μια πάθηση που δημιουργείται από φλεγμονή του μυοκαρδίου η οποία μπορεί να οφείλεται σε ιογενείς λοιμώξεις (ιοί coxsackie, echovirus και adenovirus), βακτηριακές λοιμώξεις, παράσιτα, αυτοάνοσα νοσήματα, τοξίνες, ακτινοβολία και φάρμακα.

Η περικαρδίτιδα είναι μια πάθηση που μπορεί να συνυπάρχει με ή χωρίς την μυοκαρδίτιδα και χαρακτακτηρίζεται από τη φλεγμονή του περικαρδίου, της ινώδους μεμβράνης που περιβάλλει την καρδιά από αίτια κοινά με αυτά της μυοκαρδίτιδας.

Τα συμπτώματα που έχει ο ασθενής όπως πυρετός, πόνος στο στήθος που συχνά μεταβάλλεται με τη θέση του σώματος και τις αναπνευστικές κινήσεις, μυϊκοί πόνοι, εάν συνυπάρχει ιογενής λοίμωξη, δύσπνοια, κόπωση, ταχυκαρδία ή/και οίδημα στα πόδια υποψιάζουν τον καρδιολόγο για την πιθανή διάγνωση μυοκαρδίτιδας ή και περικαρδίτιδας. Εργαστηριακές και απεικονιστικές εξετάσεις όπως ηλεκτροκαρδιογράφημα, υπερηχογράφημα καρδιάς, ακτινογραφία θώρακος και σε επιλεγμένες περιπτώσεις αξονική ή μαγνητική καρδιάς οδηγούν στη διάγνωση και ακολουθεί η κατάλληλη φαρμακευτική αγωγή η οποία μπορεί να τροποποιηθεί ανάλογα με την ανταπόκριση του κάθε ασθενούς και το κατά πόσον πρόκειται για πρώτο επεισόδιο ή υποτροπή της πάθησης.